Regulamin korzystania z usług eXone.pl
§1 Postanowienia ogólne
- Regulamin oznacza „Regulamin korzystania z usług eXone.pl”. Regulamin dotyczy usług oferowanych przez eXone.pl z siedzibą w Zakliczynie, ul. Malczewskiego 46, 32-840 Zakliczyn (zwanej dalej „operatorem”).
- Regulamin obowiązuje dla wszystkich użytkowników zarejestrowanych w serwisie panel.exone.pl.
- Rejestracja konta w serwisie panel.exone.pl jest bezpłatna oraz oznacza zapoznanie się z Regulaminem. Użytkownicy korzystający z usług eXone.pl zobowiązani są zapisami niniejszego Regulaminu.
- W przypadku naruszenia zasad zawartych w niniejszym regulaminie operator ma prawo zablokować świadczenie usługi bez wcześniejszego ostrzeżenia.
- Abonent wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie jego danych osobowych w specjalnej klauzuli podczas rejestracji do serwisu panel.exone.pl. Brak zgody uniemożliwia korzystanie z serwisu panel.exone.pl.
- Jednocześnie w klauzuli Abonent wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości dotyczących konta w eXone.pl oraz zamówionych usług drogą mailową co jest podstawą działania serwisu panel.exone.pl.
- Abonent oświadcza, że zapoznał się z Polityką Prywatności eXone.pl oraz akceptuje jej postanowienia.
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych w procesie zamawiania usługi.
- Operator może zażądać potwierdzenia danych osobowych w przypadku podejrzeń co do poprawności danych osobowych podanych przez abonenta. Może też czasowo zablokować konto abonenta lub gdy nie dostarczy w odpowiednim czasie dokumentów potwierdzających prawidłowość danych osobowych – usunąć całkowicie konto.
- Operator ma prawo zmian w niniejszym regulaminie. O każdej zmianie abonent zostanie poinformowany drogą elektroniczną.
- Operator zastrzega sobie prawo do konserwacji łącz i innych prac konserwacyjnych powodujących przerwy w dostępie do usług w przypadku wcześniejszego poinformowania klienta o planowanych pracach.
- Kontakt z eXone.pl jest możliwy tylko poprzez oficjalnie udostępnione kanały na stronach exone.pl, takie jak telefon, e-mail, LiveChat. Wyjątkowo może być inna forma kontaktu, gdy zostanie ona przedstawiona Klientowi za pomocą pisemnych form kontaktu (email,LiveChat). Nie ponosimy odpowiedzialności za wykorzystanie danych kontaktowych podanych w innych miejscach niż oficjalne strony lub kanały informacyjne eXone.pl (np. fora internetowe lub grupy dyskusyjne)
§2 exone.pl definitywnie zabrania:
- korzystania z usług w sposób naruszający prawa osób trzecich (dóbr osobistych, praw autorskich), dobrych obyczajów lub przepisów prawa,
- tworzenia serwisów służących do wyłudzania pieniędzy, numerów kart, danych osobowych, haseł i innych danych prywatnych użytkowników,
- ingerencji w zabezpieczenia wewnętrzne jakichkolwiek systemów operatora (serwera, stron WWW, poczty i innych) oraz usług udostępnianych Klientom,
- zmieniania nagłówków e-mail, które ukrywają adres lub przeszkadzają odbiorcy zidentyfikować nadawcę,
- rozsyłania tzw. SPAMU (listów elektronicznych bez wiedzy i zgody odbiorcy),
- używania kont, usług, serwerów osób lub podmiotów trzecich,
- używania lub rozpowszechniania oprogramowania stworzonego w celu łamania ogólnie pojętych zabezpieczeń,
- rozpowszechniania złośliwego oprogramowania (trojany, wirusy, itp.) poprzez usługi wykupione w exone.pl,
- operacji zakłócających prace innych komputerów w sieci (np. ataki DDOS, nadmierny transfer danych),
- nadmiernego przeciążania serwerów, działania na szkodę innych użytkowników sieci.
§3 Płatności
- Za korzystanie z usług oferowanych na stronach www.exone.pl oraz www.panel.exone.pl pobierana jest z góry opłata za dany okres rozliczeniowy, chyba że na daną usługę przysługuje Klientowi darmowy okres testowy.
- Okres rozliczeniowy trwa minimum 1 miesiąc (28-31 dni w zależności od miesiąca) i jest liczony od dnia rozpoczęcia działania usługi (w przypadku domen od dnia rejestracji). 14 dni przed upływem okresu abonamentowego, operator wysyła do klienta drogą elektroniczną fakturę proforma. 3 dni przed wygaśnięciem usługi jest wysyłane przypomnienie o tym fakcie. W przypadku upływu okresu abonamentowego usługa abonenta przechodzi w 14 dniowy okres hibernacji. Po upływie 14 dni od zablokowania usługi, zostaje ona bezpowrotnie usunięta.
- Nieopłacenie domeny przed upływem okresu abonamentowego, może skutkować przejściem domeny w stan wolny, który umożliwia jej zakup przez inną osobę. Szczegółowe informacje w "Regulaminie rejestracji domen w eXone.pl".
- Abonent jest zobowiązany do opłacania/przedłużenia usług w terminach podanych na fakturach proforma. W przeciwnym razie operator nie gwarantuje ciągłości działania usługi.
- Abonent oświadcza, że zapoznał się z ograniczeniami dotyczącymi posiadanej przez niego usługi. W przypadku przekroczenia określonych limitów (np. miesięcznego transferu danych), Abonent ma możliwość dokupienia potrzebnych parametrów poprzez wniesienie dodatkowej opłaty wymienionej w cenniku (np. zakup dodatkowego transferu) lub jeśli sobie tego życzy to przejście na wyższy pakiet.
- Zmiany cen usług mogą ulec zmianie poprzez przejście abonenta na wyższy pakiet hostingowy lub upgrade parametrów serwera VPS. Ceny mogą również ulec zmianie w wyniku czynników niezależnych od operatora, np. zmiana stawki podatku VAT.
- Zmiany w cenach usług nie dotyczą abonentów z podpisanymi umowami do końca trwania okresu rozliczeniowego.
- Operator przywróci świadczenie usługi po jej zawieszeniu najpóźniej do jednego dnia roboczego po uregulowaniu przez Abonenta wszystkich zaległych kwot.
- Abonent wykupując usługę na okres, który wybrał podczas zamówienia i opłacił z góry deklaruje się automatycznie do korzystania z usługi przez ten okres czasu, a operator do świadczenia usługi przez cały czas trwania abonamentu.
§4 Rozwiązanie umowy
- W przypadku nie przestrzegania przez abonenta warunków niniejszego regulaminu, umowy lub innych przepisów prawnych, operator ma prawo do zawieszenia usług świadczonych na rzecz abonenta i odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez zwrotu kosztów poniesionych przez abonenta. Łamanie zasad niniejszego regulaminu jest niedopuszczalne.
- Gdy usługa przeszła w stan hibernacji, operator nie ma obowiązku przekazania właścicielowi danych znajdujących się na serwerze, aż do opłacenia usługi.
- W chwili rozwiązania umowy abonentowi zostaje odebrany dostęp do usług. Wszystkie dane abonenta zgromadzone na serwerze zostaną automatycznie zarchiwizowane na okres 14 dni, a po tym czasie w przypadku nieprzedłużenia usługi - usunięte.
- Rezygnacja Abonenta bez winy Operatora z usługi, którą zamówił przed upływem terminu jej ważności na jaki została opłacona, nie powoduje zwrotów kosztów za tą usługę ze strony operatora.
- W przypadku nadużycia, wyłudzenia, itp. operator ma prawo do zarchiwizowania danych o aktywności abonenta w celu późniejszego przekazania organom ścigania (na wyraźne życzenie policji lub prokuratury).
§5 Odpowiedzialność operatora
- Operator dołoży wszelkich starań, aby utrzymać określone gwarancje które udzielane są dla danej oferty. W przypadku niedotrzymania przez operatora terminów (SLA dla danej usługi) i za brak możliwości dostępu do serwera z winy exone.pl, operator zobowiązuje się do udzielanie rekompensaty w postaci przedłużenia usługi, o czas niedostępności usługi z winy exone.pl lub zgodnie z umową indywidualną zawartą między operatorem a Usługobiorcą.
- Operator zobowiązuje się do rekompensaty w postaci przedłużenia okresu dostępu o 1-miesiąc gdy przerwa w dostępie do usługi z winy operatora wyniesie nieprzerwanie ponad okres 1 doby (24 godziny).
- Operator dostarcza usługi hostingowe i nie ponosi odpowiedzialności za działania swoich abonentów, oraz przechowywane dane i informacje przy użyciu serwerów Operatora.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za nazwy użytkowników (domen) oraz podane dane użytkownika. Konflikty na tym tle będą rozstrzygane bez udziału exone.pl.
- Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody poniesione przez abonenta lub osoby trzecie na skutek wykorzystania haseł, przez osoby nieuprawnione.
- Operator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za dane abonenta umieszczone na serwerze, a także za ich ewentualną utratę z winy Abonenta.
- Szczegółowe informacje na temat kopi bezpieczeństwa są opisane w Regulaminach poszczególnych usług.
- Operator zastrzega sobie prawo do czasowego wyłączenia usługi w celach konserwacyjnych. Klient o planowanych pracach konserwacyjnych zostanie poinformowany drogą elektroniczną z co najmniej z jednodniowym wyprzedzeniem.
- Operator nie ma obowiązku informować klienta o przerwach wywołanych przyczynami losowymi, awariami.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie serwera Abonenta wynikające z jego błędnej konfiguracji wykonanej przez Abonenta, przekroczenia zasobów, błędów w skryptach lub w przypadku spowodowania awarii przez czynniki znajdujące się poza kontrolą operatora.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności finansowej za straty poniesione przez abonenta w wyniku utraty danych lub niemożliwości dostępu do danych spowodowane przerwą w dostępie do serwera.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostępie do Internetu wynikłe z powodu działania osób/podmiotów trzecich, znajdujących się poza kontrolą operatora, a także działania siły wyższej oraz za przerwy powstałe z winy innych operatorów.
§6 Odpowiedzialność abonenta
- Abonament zobowiązuje się do korzystania z usług oferowanych przez exone.pl zgodnie z regulaminem exone.pl oraz aktualnie obowiązującym prawem.
- Abonent ponosi pełną odpowiedzialność rejestrując konto za świadczone przez siebie usługi z wykorzystaniem serwerów exone.pl oraz domen zakupionych w exone.pl oraz aktualność danych osobowych / rejestrowych w Panelu Klienta.
- Przy każdej zmianie swoich danych osobowych (np. miejsce zamieszkania, nazwisko, itp.), należy niezwłocznie powiadomić operatora, poprzez zmianę danych w swoim koncie Panelu Klienta.
- Abonent zobowiązany jest do utrzymywania w tajności haseł dostępu, oraz nie ujawniania ich osobom trzecim. Abonent ponosi odpowiedzialność w przypadku wykorzystania przez osoby trzecie usług abonenta w sposób niezgodny z prawem gdy nie dotrzymano tajności haseł dostępu lub podawania zbyt słabych haseł zabezpieczających usługi.
- Odsprzedawanie całej usługi lub jej części wykupionej od exone.pl przez Abonenta osobom trzecim bez informowania Operatora o tym fakcie jest zabronione, operator na tej podstawie może zablokować usługę bez zwracania kosztów.
- Abonent jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych na wykupionych serwerach ( o ile takie wykupił ). W przypadku istnienia faktu przetwarzania, Abonent jest zobowiązany do zawarcia z eXone.pl umowy przetwarzania danych osobowych. Cały proces można wykonać elektronicznie w Panelu Klienta panel.exone.pl poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy.
§7 Pomoc techniczna
- Operator gwarantuje zapewnienie pomocy technicznej w zakresie obsługi Panelu Klienta, panelu zarządzania hostingiem(cPanel), podstawowych zagadnień i informacji na temat danej usługi oraz w zakresie modernizacji, doradztwa, czy też rozbudowy danej usługi utrzymywanej w exone.pl.
- Operator gwarantuje odpowiedź na zgłoszenie mailowe dostarczone na adres mailowy pomocy technicznej do 48 godzin dni roboczych, o ile dotyczy aktywnej usługi w Panelu Klienta i nie wykracza poza przysługujący poziom pomocy dla danego Klienta. Aby warunek został spełniony Klient musi podać identyfikator Klienta lub identyfikator usługi (np. login serwera, nr faktury).
- LiveChat z konsultantem służy do zapytań ofertowych oraz informacji i pomocy przy płatnościach za usługi. LiveChat nie może służyć do oficjalnego zgłaszania problemów z funkcjonowaniem usług, jedynie do otrzymania poglądowej informacji od Operatora co może być przyczyną i co dalej z problemem robić. Konsultanci w systemie LiveChat, nie odpowiadają na pytania odnośnie zasobów technicznych, nieprawidłowego działania usług, reklamacji oraz nie mogą przeprowadzać operacji na usługach Abonenta.
- Zastrzeżenia co do wydajności serwera lub błędów w konfiguracji oraz problemów z funkcjonowaniem usług należy zgłaszać na adres mailowy pomoc@exone.pl
- Pomoc w instalacji oprogramowania i konfiguracji serwera VPS przez administratorów exone.pl, obejmuje jedynie Klientów z wykupionym pakietem administracyjnym.
§8 Reklamacje
- Nieznajomość regulaminu, nie zwalnia Klienta przed konsekwencjami złamania jego postanowień. Wszelkie reklamacje z tego powodu będą rozpatrywane negatywnie.
- Reklamacja składana przez Usługobiorcę w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usług przez Operatora, powinna zostać sporządzona rzetelnie i przejrzyście w formie pisemnej i przesłana listownie pod adres: eXone.pl, ul. Malczewskiego 44, 32-840 Zakliczyn.
- Reklamacja powinna zawierać: Imię i nazwisko lub nazwę firmy zgłaszającej reklamacje, login lub identyfikator pozwalający na identyfikację usługi, przedmiot reklamacji, uzasadnienie i opis problemu wraz z czasem wystąpienia problemu (w miarę możliwości jak najdokładniejszym).
- Reklamacja powinna zostać złożona nie później niż w okresie 14 dni od zdarzenia.
- Operator rozpatrzy reklamację w przeciągu 14 dni od jej otrzymania.
§9 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku otrzymania uzasadnionego roszczenia od firmy zewnętrznej lub podmiotu ścigania (np. Policja, Prokuratura), operator ma prawo zablokować działanie usługi, aż do wyjaśnienia zaistniałego zdarzenia.
- W przypadku podejrzenia prowadzenia nielegalnej działalności na serwerach exone.pl, Operator ma prawo zażądać odpowiednich dokumentów potwierdzających legalność działalności.